Menu

Monday, December 19, 2011

Mengukur Jalan

Semalam adalah hari mengukur jalan di sebuah shopping mall yang berada dalam lingkungan lembah klang. Tak boleh dinyatakan di mana atas sebab aku tak nak kene spot oleh sesapa. 

Jenuh aku berjalan guna heels. Sebab kene ugut. Dah la kene ugut, tak boleh komplen plak tu sebab dia xnak dengar aku komplen komplen penat la apa la. Hahaha.

Tapi dia tetap kesian kat aku jugak. Dia tgk aku cam slow je jalan..banyak singgah sana sini yang boleh merehatkan kaki aku. Aku mana pernah pakai heels lama2 selain pegi kelas. Tu pon banyak duduk je. Bukan banyak jerjalan. Semalam pakai dekat nak 5 jam. 3 jam pertama tu memang boleh tahan lagi la. Then start lenguh lenguh bila dah masuk butik Padini yang besar tu. Yeeee..sangat penat. Mata dah meliar je cari kerusi nak duduk. Hahahaha. Sampai lenguh lenguh kaki ngan betis aku. Ye la kan. Belum biasa. Pasni kene la aku biasakan pakai lady gaga crocodile tu g berjalan shopping mall. 

Aku banyak kali cakap nak cari selipar, dan dan je cakap jom balik. Tak habis tawaf lagi shopping mall tu. Kalau pakai selipar tu, gigih sangat la aku nak jalan habis semua kedai. Hehehe. Takpe takpeeee...sok aku dah  biasa..aku keje kan plak dia cukup2 time berjalan. Takde ampun *ugut balik*

Singgah minum-minum kat Big Apple. Hilangkan dahaga jap. 


Kitorg duduk sebelah chinese woman yang dah ada anak sorg. Ermmm..sangat terkejut bila dia kata umur near to 40. 37 umur dia. Tapi muka SANGAT MUDA hokeyyy!! Korang pon takkan caya kalau tgk muka dia. 

Perjalanan mengukur jalan diteruskan lagi ke kedai sana sini. Ikut je lah mana dia nak g. Aku tak de nak kesah sangat pon. Sebab bukan nak ke mana..memang saja nak ukur jalan. 

Ni pic ketinggian kasut aku time berjalan. 


Kualiti gambar yang macam haram jadah kalau upload kat opis. Nanti balik umah aku upload lain lah. 

Masuk je kereta..aku cepat2 tukar pakai selipar wedges kegemaran aku tu. Hahaha. 
Then aku cakap..next time aku nak pakai selipar jer. Taknak dah tinggi tinggi ni. Tak puas nak berjalan. 
Dia kata no no no sambil jari telunjuk ke kiri ke kanan. Huarghhhhhhh. Nak jugak crocodile jadi sepatu aku nanti. Nampak gaya kene cari kasut rendah sket pasni siap dengan support belakang. Kalau tak, jenuh la aku nak berjalan. 

Aku temankan dia bershopping je sebenarnya. xoxo

0 comments:

Post a Comment

pecah kaca pecah gelas
dah baca harap balas

 

♥ Nadia Izad ♥ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template